fredag, mars 24, 2017

TGIF

Som jag har längtat efter helgen. Inte för att jag inte gillar mitt jobb utan för att jag längtar efter en sovmorgon!
Den här veckan har varit mycket bra från ett jobb perspektiv, jag har fixat allt som jag hade satt upp på min "Att göra" lista och jag har haft roligt när jag arbetade.

Däremot har jag inte sovit särskilt bra och det påverkar energin.
Jag hoppas att tanka lite ny energi under helgen!

Jag tog med mig Dumle och Polly till jobbet idag. Polly godisarna var det inte så många som gillade men Dumle! Ha, dessutom finns inte Dumle på IKEA så jag kommer nog att få beställningar...

Den här helgen anordnas ett evenemang till förmån till Sidaction. Sidaction är en stiftelse som kämpar för HIV smittade och AIDS sjuka, de deltar också i forskningen om HIV och AIDS.

Företaget jag jobbar på anordnar sen 15 år en av telefonväxlarna som 110 numret (dit man ringer för att skänka pengar) går till. I år är det annorlunda, vi bygger om och kan tyvärr inte ta emot volontärerna så den interna stiftelsen på företaget anordnade en fika paus med en läkare som pratade om HIV och AIDS. Det var mycket intressant och vi utbytte tankar och diskuterade runt banaliserandet (heter det verkligen så?) av smittan och sjukdomen.

Jag nämnde "Torka aldrig tårar utan handskar" men jag undrar om den finns översatt...

Ikväll när jag skulle hem var det cirkus på tågen igen, så jag åkte direkt till Matthias jobb och åkte hem med honom istället. 20 minuter tog det. Jag hittade dagens bild på väg till hans kontor... Färgerna är ju fantastiska!

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar