lördag, mars 11, 2017

Lördag i Borås

Idag har det varit jättefint väder och i Sverige luktar våren annorlunda. Det luktade precis så som jag kommer ihåg ifrån min barndom. Det luktar lite snö blandat med grus i vägrenen och man kan ana tussilagon.
Det går lite saktare i Sverige än i Paris på våren och det gillar jag, det blir en sån explosion i Paris med alla blommor och träd som fullkomligt SLÅR ut på en gång.

Ikväll har vi ätit ett slags vegetarisk taco / tortillas historia. Jag är inget fan av sånt där färdigt vego grejs men jag föll för det här "nya" konceptet men det blev mest geggigt och tråkigt. Som tur hade modern och jag fixat riktiga grönsaker.
Det blev ganska gott ändå!

Sen var ju finalen i Melodifestivalen oundviklig. Jag tyckte faktiskt om Jon Henrik, men det beror nog mest på att Matthias har blivit så förtjust i allt som är samiskt och sen vi såg Midnattssol med Leila Bekhti har jag blivit mycket fascinerad av allt som är ursprungsfolk och orättvisor...

Imorgon ska jag träffa två av mina sysslingar (jag kallar dom kusiner, det tycker jag låter trevligare) och det känns så fint att vi kommer varann närmare nu. Vi ska ut i naturen och vandra lite, det ska bli roligt!
Min familj blir bara viktigare och viktigare ju äldre jag blir!

Nu är det dags för en te och mera tjöt med mamma!
Dagens bild är en av konstverken som finns runt i Borås som jag gillar väldigt mycket och Bodi som är favoriten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar