onsdag, mars 15, 2017

Champagne & Badtunna

Igår blev det inte mycket så gjort, annat än att handla mat och vila sig lite inför kvällen.
Vår enastående kusin Jenny hade lagat en supergod vegetarisk rätt på svamp och quorn och grädde, ugnsbakade rotsaker och sallad, det var verkligen fantastiskt gott!  

Vi fick smaka på underbar champagne och efter maten svidade vi om, vissa till bikini och badshorts, andra (läs undertecknad) till vanliga (rena) underbyxor och en sport-bh, men nöden har ingen lag.

Vilken jäkla lyx att att kunna bada tunna (det är egentligen en superfin bassäng) i sin trädgård.
Det var verkligen en underbar kväll, vi var alla i vårt esse och det blev många gapskratt.

Vi kom inte i säng förrän två, jag mådde inte så bra efter champagnen, men det var det goda rödvinet som ställde till det för mig och min mage, så jag stannade kvar och blev nerbäddad i soffan.
Som man säger i Frankrike: "du blanc sur du rouge, rien ne bouge. Du rouge sur du blanc, tout fout le camp." Ungefär vitt på rött, inget rör sig, rött på vitt, allt försvinner... Jo tack...

Den här kvällen kommer jag att bära med mig länge, men det blir ingen bild från bassängen, lite pryd är jag allt. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar