söndag, mars 26, 2017

Våfflor, Crottodrome & ett Magnoliaträd

Vi har haft en underbar "sommar" dag igen! Jag glömde helt av att vi bytte till sommartid i natt...
Jag började dagen klockan 9:00 (ny tid...) med frukost och WhatsApp med en mina bästa vänner som bor i Australien! Vi hade inte pratat på jättelänge så vi hade en hel del att tjôta om!

En timma senare var det dags att "jobba" lite i trädgården. Hallon, björnbär och svartvinbärsbuskarna skulle rensas från ogräs.
Sen ville jag fixa Lennys nya bajsodrom! Ett antal kg sand senare var det klart. Lenny var väl inte sådär jätteimponerad, eller så var han det och gömde det bara väldigt väl.

Han hoppade upp och sniffade lite men det var det hela... Matthias tyckte att vi skulle lägga en plutt där i sanden för att Lenny skulle förstå och vilja gå dit, så nu ligger det en planterad plutt där...
Just nu ligger Lenny upp och ner i sin korg och suckar högt. Han är helt slutkörd efter en dag i trädgården. Han springer fram och tillbaka för att skälla på var och en av de stackars själarna som råkar smyga förbi utanför vår tomt...

Efter det gick jag in och fixade färdigt citron och marängpajerna och gräddade våfflor för första gången i mitt liv.
Dom blev faktiskt jättegoda, det ska jag göra igen! Jag hittade receptet här.

Vi åkte hem till svärföräldrarna med våfflor och två små citron pajer, jag lyckades "övertala" Matthias att han minsann inte behövde äta den stora och de små.

Efter kaffet åkte vi vidare till Truffaut, jag ville kolla om de möjligtvis inte hade ett magnolia träd att sälja...
Och de hade de, inte så dyrt och ganska stort och med KNOPPAR!!
Dessutom hade vi en kupong med 15%!
När vi satt i bilen hem kollade jag vilken sort magnolia vi hade köpt och gissa vad? Det heter Lennei! Kunde inte bli bättre!

Dagens bild är på Lennys bajsodrom, visst ser den trevlig ut? Saknar en skylt kanske?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar