onsdag, mars 01, 2017

På västfronten...

...intet nytt, inte på östfronten heller för den delen! Första mars, och snart är våren här!

En lugn arbetsdag som var mycket strukturerad. Det hanns med en hel del.
Jag har tagit på mig nya arbetsuppgifter idag. Innan jag accepterade uppgifterna diskuterade jag med min nye chef.

Det är något som jag kan ta med mig till andra företag inom guppen eller utanför gruppen. Det tillför en hel del till min karriär och är en bra erfarenhet. Jag har redan sysslat med detta tidigare men jag har aldrig varit ytterst ansvarig. Det ska bli spännande!

Dagen började senare än vanligt, natten var ganska svår: gnisslande tänder från sänggrannen och sen var jag för varm, jag frös, osv. osv.
När man börjar sent slutar man också i princip senare, inte alla mina kollegor resonerar så men det tycker jag är en del av ens professionella pliktkänsla, oj vad pretentiöst det låter, men så är det iallafall!

Dagens bild kommer från stigen som leder hem från tågstationen, som den oftast ser ut på vinterhalvåret... Det ljusa punkten är min superstarka tyska ficklampa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar