lördag, mars 25, 2017

Nästan sommar

Vilken dag vi har haft idag! Det var så varmt ute att jag fixade till min hortensia i t-shirt! Fantastiskt solsken och mycket trädgårdsarbete. Matthias klippte gräset och tvättade garageinfarten ren från mossa. Jag klippte av alla gamle blommor från hortensian och sen lagade jag en massa mat: Citron och marängpaj, citron kyckling och kvällsmaten: asiatisk linsgryta med ris.

I vanlig ordning var vi på Castorama imorse. Matthias har börjat renovera toaletten på nedervåningen och naturligtvis behövs spackel, kakel, ny toalett (den förra var köttfärgad...) osv.
Det blev inte så mycket idag, det ät ju onödigt att köpa allting och bara låta det stå i en eller två veckor.

Imorgon ska det bli lika fint väder och jag ser redan framemot att få vara i trädgården.
Vi ska bygga en crottodôme (en bajs hörna) till Lenny eftersom han lägger sina pluttar över hela trädgården och det är vi vansinnigt trötta på!
Det blir en fyrkant med sand i som vi ska träna honom att gå till.

Plutt i lådan = godis. Lenny fungerar bara så, annars ser han ingen som helst anledning att göra som man säger. Inte ens smisk hjälper, det bryr han sig inte om. Matthias måste höja rösten och se hotfull ut annars blir han inte ens rädd den lille krabaten.

Dagens bild är från trädgården, vår gran... Det är en stor rackare som behöver tas ner, särskilt nu när den släpper ifrån sig en massa jäkla kottar! Grr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar