torsdag, mars 02, 2017

Besviken

Näe, det är inte riktigt så illa som det låter men den nya bankdamen ringde ikväll klockan 18:30 och talade in ett meddelande som gick ut på att vårt möte var framskjutet till klockan 14:00 imorgon eftermiddag istället för klockan 10:00 som hon tidigare hade satt upp.
Jo men det är ju bra, jag har tagit en halvdag ledigt och den slutar klockan 13:00. Dessutom har jag ställt in 3 projekt möten som jag skulle varit med på. 
Ibland undrar jag om företag tror att deras kunder är till för dem och inte tvärtom?
Fruktansvärt oförskämt och oprofessionellt tycker jag.

Vi skiter i hennes meddelande och kommer att dyka upp på banken klockan 10:00 imorgon iallafall eftersom vi inte jobbar i Taverny som hon gör.
Antingen tar de emot oss eller föreslår ett nytt möte på lördag. Jag vill inte ta ledigt fler gånger eftersom jag har ganska mycket att göra på jobbet.
Jag ha en längre ledighet som jag måste förbereda nästa vecka så det kommer att bli knepigt.

Hursomhelst, jag jobbade hemifrån idag och solen sken så Lenny och jag tog en tur under min lunch.
Det blev ingen särskilt intressant tur men det var skönt att komma ut i solen.
Taverny är fullt av små stigar / gränder som leder lite varstans... Vi tog ingen sån väg idag men vi gick förbi ett par varav den på fotot från idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar