onsdag, mars 15, 2017

Dagen efter...

När jag vaknade imorse kändes det lite dagen efter, trött, skakig...
Men inte värre däran att jag kunde gå hem från Getängsvägen. Soligt och skönt men en jäkla vind som höll på att blåsa mig av Centralbron. Man kan inte gå på Centralbron utan att ta ett foto på Elit Trikå skylten, den är så film oavsett om den tänd eller släckt.

Efter en välbehövlig lur vid lunchtid så ville jag gå ut och njuta av vädret igen. En promenad upp till en av mina favorit affärer: Stengården.
Det råder ett sånt fint lugn i den affären och jag ville införskaffa en rosenkvarts till huset och jag hittade precis vad jag ville ha.

När jag var liten fick jag en ametist av min mormors bror Yvon och den har legat på mammas vind i alla år, men nu ska den med hem till Taverny.

Jag känner mig fortfarande lite trött och det ska bli skönt att få sova i "min egen" säng i natt.
Och nu är jag tom i hjärnan... Det är jobbigt med semester!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar