tisdag, mars 28, 2017

Regn, jo men javisst!

När vi vaknade idag, ja eller när väckarklockan ringde så sken solen... Jag satt och gottade mig i solskenet på mitt kontor hela morgonen, jobbade gjorde jag också men det ena utesluter ju inte nödvändigtvis det andra, eller hur?

Kommunens gubbar hade bestämt att det skulle minsann städas på stigen mellan vårt hus och järnvägen idag. De gjorde ett fasans brôte och Lenny skällde ut dem med råge och jag skällde ut Lenny med råge. Jag hörde knappt vad mina kollegor sa på telefon och i mötena, genom en stängd dörr! Tur att mitt headset har ljud reduction på mikrofonen, så de hörde mig perfekt utan en hysterisk Lenny i bakgrunden! Grrr... 

Vi lunchtid hade jag 40 minuter på mig mellan två möten så Lenny och jag passade på att gå ut en sväng i solskenet.

Eftermiddagen gick i en väldans fart, möten avlöste möten men det var ändå roligt!

Vid 18:00-tiden gick vi ut i trädgården och övade oss på att lista ut hur bajslådan fungerar... Bajs! Här! (visar lådan) Bra! Godis!

Lenny var mest intresserad av godiset men jag tänker fortsätta att visa honom och träna...

Efter potträningen och kast med liten boll i 13 år var det dags att fixa kvällsmat.
Jag började fixa kimchi, två timmar med lite salt och sen var det dags att blanda till det smaskigaste... Chilipastan, vitlöken, ingefäran och löken. Nu står den och ser fin ut i köket. Om 5 dagar är det dags att sätta in den i i kylskåpet för ytterligare 5 dagar... Det kommer att bli väldigt långa dagar!

Jag kunde inte låta bli att fotografera det vackra trädet på stigen bakom huset som dagens bild, så vackert!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar