fredag, mars 17, 2017

Det franskaste av allt...

...måste vara strejken och nu slog den minsann till igen!
Mitt flyg som skulle ha gått imorgon klockan 15:45 är inställt, det fick jag redan på ikväll... Lite dåligt men så är det ju...

Jag ringde till Air France i Sverige och satt i kö i 15 minuter utan att få prata med någon, sen ringde jag till Air France i Frankrike och då satt jag i kö igen i 10 minuter men nu jäklar fick jag prata med Camille som bokade in mig på samma flyg men på söndag. Nu är det ju inte säkert att det flyget går heller och då kanske jag måste vänta tills på måndag. Gissa vem som inte blev så glad?
Mamma och jag är lite glada fast mamma är gladast... He he...

Vi kom på att vi hade glömt att köpa en trisslott så det kanske var meningen att jag skulle stanna.. Trisslott blir det imorgon, då kanske jag inte behöver åka med Air France utan kan ta mitt eget plan. Ha!

Vi var ute och rev i mina(och mammas) lådor på vinden och jag hittade min ametist! Jag hittade en massa annat också och så blev det en hel del till Röda Korset. Det är ju bättre att andra barn får leka med mina gamla leksaker än att de bara ligger i en låda i evigheters evigheter! Va?

Nu får vi fira en extra dag i Sverige med lite vin!

Jag har världens bästa recept på soppa, Zucchini och Dill soppa. Mamma gillar den, eller ja, ALLA gillar den. Äter man djur kan man toppa den med räkor... Jag lagade ett parti för att jag är snäll och för att jag älskar min mamma såklart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar