torsdag, mars 16, 2017

Första semlan

Idag åt jag den första semlan för i år. Den var god men kanske inte så god som jag mindes från "förr".
Jag blev lite snurrig också, jag undrar om det inte kan bero på allt socker i semlan.
Jag försöker att dra ner och så småningom sluta med socker, för det är ju inte bra, med det är ju jäkligt svårt.
Det kändes nästan som när jag blev vegetarian, jag blev nästan "allergisk" mot kött, jag tror att det slog lite slint i huvudet. Jag bestämde mig för att sluta äta kött under ett år eller ett tag iallafall. Jag skulle börja efter jul eftersom jul i Sverige är så förknippat med just kött.
Men när väl tanken hade slagit rot var det som om kroppen eller hjärnan inte ville ha kött längre. Jag kunde inte förmå mig att äta varken kött eller fisk efter det och det är snart 5 år sedan. Kroppen är fantastisk!

Nu har jag varit i Borås en vecka och jag skulle gärna stanna en vecka till fastän jag längtar efter Lenny och Matthias. Jobbet har jag inte tänkt på en sekund och det känns så bra.

Jag hann med en promenad idag igen, det finns en sån fin staty framför Textilhögskolan, eller Fashioncenter kanske man säger nu, och jag ville ta en bild. Bakom Fashioncenter sitter det ett rött öga på en skorsten, jag kallar det Saurons öga. Jag gillar det också!

Imorgon ska mamma och jag försöka att bli miljonärer på trisslott, håll tummarna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar