måndag, mars 13, 2017

Digitalt djävulskap

Idag gick jag och köpte en iPad till mamma, mycket fin och lätt och ett mycket bra substitut till hennes åldrande dator. Men då ska ju allt helst klaffa.

Tyvärr hade Telia ändrat sin hemsida sen vi fixade hennes dator så det fanns inte en möjlighet att fixa mejlen... "Glömt lösenord" sidan fungerade inte på Safari så jag skickade mejlet till Matthias som kunde hjälpa oss via sin dator. Han fixade svenskan med bravur! Det blev en del bokstaverande men det FUNGERADE! Sen var det dags för den nya begagnade iPhonen att börja krångla. Apple ID som inte funkar, som vi också löser, mejlen fungerar men sen börjar annat att krångla...

Tyvärr gjorde inte inte killen som bytte skärmen på hennes nya iPhone ett bra jobb så skärmen funkar till 80%...
Jag måste gå tillbaka och prata med honom imorgon, hoppas att han inte gör det besvärligt.
Jag vill att allt ska funka 100% innan jag åker tillbaka.

När jag var i Knalleland vid lunch gick jag in på Myrorna och gjorde ett klipp, annars tycker jag nog att det där second hand börjar bli jäkligt dyrt, Emmaus är ju oförskämt dyrt och där hittade jag inget alls, tur!

Jag tog en tur till Indiska också, min absoluta svenska favorit. Jag hittade en klänning på rea, hurra och imorgon ska jag träffa mina kusiner och dricka champagne, vilken semester hörni!
Annars framflyter livet mycket stillsamt och rofyllt. Jag har inget att klaga på.

Nu? Te och sängen!
Dagens bild är på Folkets Hus i Borås som håller på att rivas, synd tycker jag men så är jag en sentimental jäkel också...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar