söndag, oktober 08, 2017

IKEA utan att springa gatlopp

Julie kom till Taverny klockan 11:00, vi hämtade henne på stationen och sen åkte vi till IKEA.

Matthias var överlycklig att han slapp gå in på IKEA och jag var glad att kunna gå och titta och diskutera med en person som är intresserad och inte bara rusar igenom alla alléer för att hinna till kassan så fort som möjligt.

Vi spenderade 1 timma på övervåningen och 1,5 timma på nedervåningen.
Jag letade efter tallrikar och vinglas till Halloween och Nyår framförallt men jag tyckte att tallrikarna var för dyra och särskilt eftersom jag inte tyckte att de var särskilt snygga...
Vinglasen som jag hittade räcker gott och väl, 6 helt vanliga glas för 4.50€.

Det blev en del annat också, som alltid, men inga värmeljus eller servetter!

Julie hittade det hon skulle så vi var nöjda med våra inköp.
Lenny fick en ny madrass till sin korg och blev överlycklig. Han sprang runt som en hysterika för att visa Julie hur stark och duktig han är, som en barnunge...

Efter en fika körde vi hem Julie och åkte till svärföräldrarna för en kaffe.

När vi kom hem gjorde jag en banankaka, bananerna var precis sådär halv murkna bruna som de ska vara för att kakan ska bli saftig och fin.
Till kvällsmat blev det potatis och morotsmos, kyckling i ung till unge herrn och jag stuvade majs till mig själv.

Jag hörde nyss på nyheterna att det ska blir strejk på tisdag! Grrr... Jag måste till jobbet då! För det första måste jag kolla första vågen e-mail migranter och jag har ju min zero waste ateljé klockan 13:30!!
Det kommer säkert att gå bra, eller... Jag kan ju inte direkt göra något åt det eller hur?

Dagens bild är på banankakan, min paradkaka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar