måndag, oktober 30, 2017

Tåg trubbel

Det var ganska jobbigt att gå upp imorse också men jag var glad att gå till jobbet!

Det var en ganska lugn dag så jag hann med en hel massa saker!Jag hann till och med gå i tid från jobbet men tydligen hade jag lite dålig karma att ta igen för att när jag kom till Gare du Nord och skulle ta 18:08 tåget utrymdes det för ett par dumskallar gick på rälsen...Och så var tågtrafiken avbruten! Klockan blev 18:30, 18:40... Trafiken skulle vara tillbaka vid 19:00-tiden, sen blev det 20:00-tiden och sen 21:00-tiden...

Jag gav upp halvvägs och åkte tillbaka till St Lazare för att ta vägen om Ermont Eaubonne det är inte så långt från Taverny om Matthias skulle behöva komma och hämta mig.
När jag åkte från St Lazare var klockan 19:00... Efter 1,5 timma var jag 20 minuter från jobbet! Då blir man ganska trött!

Jag kom fram till Taverny 20:15, 2 timmar och 45 minuter efter att jag gick från jobbet! Argh!

När jag kom hem satte jag mig på toaletten och stickade ett par rader på min nya skursvamp av sisalhampa för att koppla av!
Jag har saknat att sticka, Matthias kanske behöver en halsduk? Eller Lenny kanske vill ha ett täcke? He he!

Nu ska jag snart hoppa till sängs för en ny dag väntar imorgon!

Dagens bild är från Ermont Eaubonne stationen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar