söndag, oktober 22, 2017

Champagne & deodorant

Idag har det varit ett mycket underligt väder: sol, spöregn, sol, spöregn, sol etc.

Jag passade på att sortera papper, vika och hänga tvätt...
När Matthias vaknade, han är välsignad med att kunna ha sovmorgon, jag vaknar nästan alltid klockan 08:00, gjorde jag en deodorant efter Louises recept som hon gav oss efter zero waste ateljén för två vekor sedan.

Tänkte prova den imorgon, hoppas att den fungerar, annars får jag tvätta armhålan på jobbet...

Matthias har tagit semester nästa vecka, han ska riva badrummet bakom vårt sovrum sa han. Det får han gärna göra förutom på onsdag och fredag för då har jag tänkt att jobba hemifrån.
Vi får väl se hur det blir med det: badrummet och hemmajobb.

I eftermiddags åkte vi till Matthias föräldrar, Amélies gudmor och hennes man var där. Jag hade aldrig träffat dem.

Moniques man Jean-Pierre har vandrat Jakobsleden två gånger, det är något som jag har velat ett bra tag nu men det tar ju lite tid om man ska göra det "riktigt"... För Jean-Pierre tog det 59 dagar! Vi får väl se om det går att ordna innan jag går in pension!

Efter två glas champagne var det dags att åka hem lite glada i hågen! Matthias högg ved till kvällens brasa och Lenny och jag gick ut på en promenad för att lufta oss lite.

Det höll upp tillräckligt för att vi skulle kunna vara ute 30 minuter.

VI festade på gårdagens rester av racletten så nu sitter vi och jäser i soffan igen.

Dagens bild blir på min hemmagjorda deodorant, jag använde en rengjord honungsburk som blev tom i veckan, garanterat zero waste!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar