fredag, oktober 13, 2017

IT support & honung

Andra vågen av användare migrerade igår morse.
Lite mer problem än i tisdags men på det stora hela gick det bra.

Jag gjorde support till mina IT kollegor, ja fråga mig inte, när en direktör kom och såg lika ledsen ut som Puss in boots i Shrek.

"Kan du rädda mitt liv?" frågade Jean le direktör. "Jo, ja, jag kan ju försöka" sa jag.
Det visade sig att hans bärbara dator hade lagt av precis innan han hade migrerat så varken telefonen eller datorn fungerade som de skulle. Han skulle dessutom iväg på en tjänsteresa i fyra dagar.

Vi gick ner till IT supporten för att se om inte han skulle kunna få en ny dator innan han åkte och hör och häpna det kunde han!
Jag fixade telefonen under tiden.
Rätt som det är frågar Jean le direktör mig: "Gillar du honung?" Jojomensan, på mitt företag du:ar alla varandra!
"Jo, jag gillar honung..." svarade jag. "Bra!" sa Jean och försvann!
Sen kom han tillbaka med en burk ekologisk honung från Picardie. Jean's bikupor stod det på burken. "Är du biodlare?" frågade jag? "Näe" sa Jean.
Det visade sig att han hade köpt honungen på en välgörenhetsförsäljning som hade ordnats på jobbet men sen kom han på att ingen i hans familj äter honung...

Jag blev riktigt rörd, jag tyckte det var en fin gest! Det gjorde lite min dag faktiskt!

Det blev en lång dag igen men på fredagen skulle jag jobba hemifrån! Hurra!

Dagens bild kan ju inte bli på något annat än honungen från Jean le direktör, eller hur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar