söndag, oktober 15, 2017

Hemmakontoret

Igår kunde jag äntligen sova lite, lite längre på morgonen, jag skulle jobba hemifrån.
Vi har dessutom sedan några dagar en "indian sommar", nästan 20° om dagarna och igår var inget undantag.

Jag hade lite tid på lunchen så Lenny och jag tog en runda över fälten. Jag har ganska ont i ryggen men inte värre än att jag kan gå ut och gå.
Det blev en jätteskön promenad i solen i Lennys takt. Två steg fram tre steg tillbaka för att läsa sina meddelanden... Men som sagt det var skönt för min rygg också.

När jag blir stressad vet jag att det sätter sig i ryggen och kan jag inte gå ut och springa då så blir det inte bättre. Snuvan håller på att lägga sig så om jag har tur kanske jag kan ta en löptur nästa vecka!

Om jag planerar mina dagar rätt så kan det bli 2 dagar hemma nästa vecka.
De flesta problemen kommer ju dagen efter migrationen så den andra dagen skulle jag kunna jobba på distans...

Tre timmar om dagen i "sparad" resväg är ju ganska oslagbart!

När jag satte mig vid skrivbordet efter lunchen såg jag en skugga på takfönstret: en stor j-vla skogsspindel satt och solade sina håriga ben, på mitt takfönster!

Jag ska väl inte säga annat än att jag höll koll på henne under eftermiddagen. Hon rörde sig inte, jag knackade på rutan med det struntade hon högaktningsfullt i.

På kvällen slog vi på stort och käkade sushi på vårt stammishak. Matthias hade tjatat om sushi i flera dagar...

Dagens bild kan ju inte bli annat än Madame Skogsspindel:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar