lördag, oktober 07, 2017

Halloween & zero waste

Imorse vaknade vi ganska tidigt och åkte iväg till en lågpris butik för att hitta lite nya Halloween dekorationer.

Vi hittade två redigt kitschiga kandelabrar med dödskallar och lite blodiga handavtryck.
Efter dessa inköp åkte vi hem och Matthias började städa. Jag tog tag i lite andra sysslor: strykning, tvätt, ...

Jag förberedde min zero waste ateljé lite grann, jag måste erkänna att jag jobbade lite också...

Imorgon kommer Julie hit klockan 11:00. Vi ska åka till IKEA. Hon bor i St Ouen som inte ligger så långt härifrån men det är knepigt att ta sig till IKEA, särskilt om man inte har en bil. Det har inte Julie.

Jag tillverkade också för första gången diskmaskinstabletter till diskmaskinen. Jag tänkte testa ikväll.

Annars? Jo, jag lagade asiatisk linsgryta till middag, det blev kimchi till den. Så gott!

Dagens bild är på mina tjusiga diskmaskinstabletter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar