måndag, oktober 16, 2017

Sömnig söndag

Jag kunde inte sova längre än till 09:00 fastän jag gick och la mig vid 03:00...
Vädret var strålande igen så jag gjorde iordning Lennys och min frukost som vi mumsade i oss i solen, inne i och för sig men ändå.

Matthias kom upp vid 11:00 och efter en kaffe och dusch körde vi iväg till IKEA, igen... Vi behövde nya assietter och tallrikar till Halloween och nyår. Dessutom skulle vi lämna tillbaka träplattor som vi hade köpt men inte kunde använda.

Innan IKEA åkte vi en tur till en partaj affär, Matthias ville ha lite mer Halloween dekorationer...
Han ville ha en kostym också, gissa vilka han valde emellan?
Den otäcka clownen i Det eller le Pétomane (i fri översättning: professionell fjärtare, ja, det finns faktiskt en kostym som heter så, efter en Joseph Pujol)...
Det blev ingen kostym, han ville tänka lite på det... Jag investerade i ett par urtjusiga vampyrtänder!

Efter IKEA åkte vi till svärisarna för en kaffe, men på eftermiddagen kunde jag inte hålla mig upp längre. Jag föll ihop i en blöthög och sov middag... Eller sov, Lenny skällde och grannarnas besökare pratade ovanligt högt... Men det var skönt att få ligga ner lite.
När jag vaknade gick jag ut på stigen som går utanför huset för att ta en bild. Solen sken och färgerna var fantastiska!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar