söndag, oktober 15, 2017

Pizzaparty

Matthias har ryggskott men tar sig runt med hjälp av ett bälte som håller ryggen rak och hjälper hållningen.

Vi tog oss till den ekologiska affären, den enda som ligger nära oss, för Matthias gillar inte den solida tandkrämen som jag har köpt...
När jag ändå var där köpte jag ris i lösvikt, potatis och morötter så behövde vi inte åka till Grand Frais där vi köper grönsaker vanligtvis.

Rod skulle komma över för att dricka lite öl och då passar det ju bra med öl... Vi åkte till Gamm Vert, de säljer öl från en massa olika länder och dessutom så är det pant på vissa flaskor! Vi gillar pant!

Vi behövde ju lite ost också så vi gick vidare till Grand Frais.
Sen åkte vi hem. Efter lunchen skulle Matthias till Rods bror och jag skulle laga lite mat... Men, vi fick ett SMS där Matthias kompisar undrade om de inte kunde komma och grilla.
Vi har ingen grill längre och jag hade verkligen inte lust att laga mat, jag var så trött igår!

Vi bestämde att vi skulle beställa pizza istället! Hurra!
Vi städade iallafall huset, vissa av våra kompisar hade aldrig varit här. Matthias gjorde färdigt insektshotellet så nu sitter det jämte hallonbuskarna. Jag hoppas att det kommer en hel hög små insekter som vill bo där!

Det blev en rolig kväll, tröttheten till trots! Vi spelade lite spel, vissa spelade poker...
Det blev en sen kväll, jag kom inte i säng förrän 03:00!

Dagens bild blir på insektshotellet, visst blev det fint!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar