onsdag, oktober 11, 2017

Jag mötte Lassie

Igår var det premiär för många saker: Första vågen av användare som bytte platform, min zero waste konferens på jobbet och Louises zero waste konferens på La REcyclerie vid Porte de Clignancourt.

Första vågen gick över förväntan, flera av mina kollegor tittade förbi mitt skrivbord och sa att det gick som "ett brev på Posten" och sa att jag hade gjort ett bra jobb. Det känns fint!

På eftermiddagen körde Pauline och jag vår första zero waste ateljé på jobbet. Sex väldigt ivriga kollegor med superbra idéer.
Vi kom fram till en del saker vi vill koncentrera oss på. Bland annat en blogg på vårt intranät.

Idag fick jag ett mejl av Pauline som hade pratat med en kollega som känner en kille som är mer eller mindre proffs i zero waste!
Han har redan satt upp flera zero waste aktiviter på olika arbetsplatser. Hennes kompis frågade om vi möjligtvis ville att han presenterade oss för zero waste proffset? SJÄLVKLART sa jag! Det vill man ju inte missa!

Jag träffade nya kollegor i och med ateljén och vi träffades igen över en kaffe imorse. Hon skulle köpa en bok som jag redan hade och har läst ut.

Jag har alltid varit lite kinkig med att låna ut mina böcker tidigare, så petig med att de ska se "nya" ut, men nu lånar jag ut dem med glädje! Zero waste ger även "psykologisk hjälp" ha, ha!

Igår kväll klockan 18:00 skulle jag till Louise Salvati aka Luizzatis zero waste coaching.
Jag följer hennes blogg, Instagram konto Facebook, hon är min idol!
Jag blev nog lite starstruck, Louise är så trevlig och gullig!

Vi var 13 personer som lyssnade på Louise nÄr hon berättade om sin resa mot zero waste. Mycket intressant! Hon har rest i stort jorden runt i 8 månader med sin man och på de 8 månaderna blev det 2,6kg skräp.
Ateljén avslutades med pyssel. Vi flätade en tawashi var av 2 par strumpbyxor. Jätteroligt!

Det var så inspirerande och roligt att träffa andra zero waste stollar! Jag känner mig mindre ensam nu!

Jag var så slut när jag kom hem vid 21:30-tiden att Matthias och jag bara åt tillsammans sen slängde jag mig i sängen.

Bilden blir ju naturligtvis på min tawashi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar