söndag, oktober 29, 2017

D-Day

Så var det äntligen dags för Halloween festen!
Jag började lite enkelt med pumpapajen, det skulle ångkokas pumpakött och göras pumpamos osv.

Pajen såg jättefin ut, den luktade lite pepparkaka. Tyvärr blev den ingen större hit bland kompisarna, jag gillade den inte heller. Däremot tyckte Matthias och Cécile att den var super god!

Jag tycker att jag lyckades bra med planeringen och utförandet av alla grejor som skulle göras.
Vi var färdiga klockan 15:00 redan. Jag tog t.o.m. en liten eftermiddagslur.

Kompisarna kom vid 20:00-tiden och det serverades Bloody Marys.
Matthias hade redan glömt av att han skulle fixa dem så jag slängde ihop ett halv dussin... Men jag måste säga att mina drinkmixar talanger ligger ganska långt tillbaka i tiden. Jag slutade att jobba på Disneyland 1998 så jag har inte blandat drinkar professionellt på nästan 20 år! Men det gick ganska bra, dessutom är Bloody Mary en av mina favoriter!

Vi åt, skrattade, drack och dansade. Hundarna sprang omkring och gjorde det som hundar gör bäst: luktade varandra i baken och morrade!

Klockan var strax före 03:00 när de sista gästerna gick, trodde jag iallafall... Efter att jag hade tvättat mig och lagt mig i sängen tittade jag på mitt armbandsur och såg att klockan var 02:00... Väldigt konstigt tyckte jag och tänkte att jag måste ha blivit lite knas eller att jag möjligtvis druckit lite för mycket.

Jag upptäckte inte varför jag trodde att jag hade blivit lite knacko förrän imorse!

Dagens bild får bli på vårt dukade bord med den "blodiga" duken i mitten...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar