onsdag, oktober 18, 2017

Kiropraktor & Villovägar

Efter jobbet igår skulle jag till Anaïs för att få behandling. Min rygg jublade!
För en gångs skull kom jag för tidigt så jag tog en tur runt Châtelet Les Halles, jag kommer ju aldrig dit annars.
Solen sken och det var varmt och skönt.

Efter behandlingen blir jag alltid lite dimmig i hjärnan och trött men jag brukar kunna tänka klart iallafall.

Jag tänkte vara smart och ta RER D till Gare du Nord, det är lite mindre människor på den linjen.
Så jag klev på ett tåg som skulle ta mig till Gare du Nord.
Jag blev ganska förvånad när jag upptäckte att jag inte alls åkte till Gare du Nord utan till Gare de Lyon, söder ut...

Så jag gick av tåget och gick över perrongen för att ta tåget som åker norrut...

Efter ett tag tyckte jag att det inte direkt liknade Gare du Nord och efter ytterligare ett tag fick jag det bekräftat, jag var på väg ännu längre söderut.

Tåget gick direkt till Villeneuve Saint Georges 2.2 mil söder om Paris...
Jag kunde äntligen gå av tåget och byta perrong och den här gången kollade jag verkligen vart tåget gick!

En timma senare var jag äntligen framme på Gare du Nord och då missade jag precis tåget hem till Taverny så jag fick vänta i 20 minuter till...

Hjälp vad skönt det var att komma hem!

Dagens bild är på taket på det nya köpcentret i Châtelet Les Halles, visst är det fint?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar