lördag, oktober 21, 2017

Lördag & höstens första raclette

En lugn och skön lördag, jag fixade lite bank ärenden på morgonen och bakade en banankaka och en parmesan och oliv cake.

Vi bestämde att vi skulle äta höstens första raclette. I våras köpte vi en liten elektrisk raclette för två och i kväll kom den ut igen.

Det börjar att bli lite kallare efter de senaste dagarnas sensommar värme.

Lenny och jag gick ut på en promenad för att hämta en paket på en uthämtningsbutik. Posten är inte öppen särskilt länge och det tar en sån jäkla tid så jag brukar få mina paket skickade till en optiker i Taverny istället.

Tjejerna som jobbar där är urgulliga och en av dem gillar hundar och Lenny älskar henne. Skulle han kunna stanna i butiken med henne och bli kliad på magen hela dagen skulle han bli överlycklig.

Idag gick vi dit för att hämta en kaffekanna som jag hade köpt på Amazon.
Man kan använda inox filter till den så det bli bara kaffesump över när man gör kaffe. För närvarande använder vi en Senseo maskin och det blir en kapsyl för varje kaffe.

Naturligtvis var tjejerna där och när det kom in en kund slängde sig Lenny på henne också. Som tur var gillade hon hundar!

Nu såhär på kvällskvisten sitter jag och jäser i soffan. Matthias är hos en kompis och Lenny snarkar i sin korg.

Jag tittade på ett reseprogram på France 5 som var i Stockholm. Tyvärr missade jag min kompis Mya som var med i början. Matthias mamma ringde mig och berättade. Jag ska kolla på nätet igen. 

Det lär inte bli en särskilt lång kväll ikväll. Jag ska passa på att gå och lägga mig lite tidigare.

Dagens bild är på kaffekannan som jag var och hämtade, jag har suktat ganska rejält efter den nu i ett par månader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar