fredag, januari 15, 2021

Fräcka Fredag

Jag var bara tolv år när Fräcka Fredag sändes så jag har inget direkt minne av programmet förutom att det blev en snackis i pressen. För de som inte minns var FF ett TV-program som sändes på svensk TV, sent 80-tal med sexologen Malena Ivarsson som programledare. En del i programmet var tydligen erotiska franska kortfilmer. Sacré français!

Enligt Wikipedia gjordes bara sex program, men Malena hade ju en del eminenta gäster t.ex. som Herman Lindqvist, Ernst-Hugo Järegård, Mona Seilitz, Anna-Lena Brundin och Leonard Cohen under dessa program.

Här är det inte särskilt fräckt men solen skiner och det är härligt!
Idag blev det en promenad med Lenny. Han har varit alldeles omöjlig sen igår kväll. Han skäller och ställer till det, chefar upp sig och tjafsar. Han tror väl att det är han som är chef nu när Matthias inte är hemma.
Om Lenny bara visste att jag är hans chefs chef! 😂

Det ska bli skönt med helg, jag har fortfarande inte kommit in i jobb rytmen även om det blir bättre och bättre.

Jag har dessutom varit lite stressad hela dagen, varför vet jag inte, men det syns i dagens bild som inte blev till någonting alls! Vi kan ju låtsas att bilden representerar vägen till helgen, inte sant?
Vi satsar på någonting bättre imorgon.

Imorgon ja, då börjar utegångsförbudet klockan 18:00, vi får omorganisera dagen lite då så att vi hinner handla osv. Tills dess, hasta la vista!

1 kommentar: