fredag, januari 08, 2021

Redan fredag

Även om den här veckan inte går till historien som "årets bästa" är den redan inne på de tre sista dagarna.
Det börjar att ljusna redan vid 8-tiden och solen har tittat fram lite då och då under dagen.

Idag blev det hundpromenad igen, Lenny skuttade ut och iväg när jag väl hade tvingat på honom selen när han låg ner i korgen och tittade lojt på mig och sa (jag är säker på att han sa det högt): Jo, jo ta du på mig selen, men jag tänker inte hjälpa till om du trodde det!

Tur att man inte har en hund som väger mer än 14 kilo, då skulle det nog inte gå så bra med tvångspromenaderna... 😕
Vad som är så roligt är att han är glad när vi är ute, det är bara tillståndet mellan korgen och sele-på utanför porten som är / han gör tradigt!

Det har varit en relativt händelselös dag, jag är glad att helgen är här och ser framemot att kunna göra lite nytta hemma. Städa undan julen, baka lite, laga mat!

Jag fortsätter yogan och det känns väldigt bra, kroppen stärks, sinnet lugnas och andningen blir djupare. Jag har tagit mig tid till att göra detta varje dag hittills och jag vill fortsätta att göra det.

Lika händelselös som dagen blir dagens bild på ett regn grått Taverny från promenaden med Lenny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar