onsdag, januari 13, 2021

Poäng

Jag har lyckats göra den tjusigaste och godaste latten i Tavernys historia idag! Hoppsan det blev lite "trumpen" varning där! 😉

Perfekt skum, lagom med mjölk, mjuk och rund, en mycket bra start på dagen! Länge leve mjölkskummaren som jag absolut inte trodde var nödvändig men som visar sig vara mycket angenäm att använda och hjälper mig med mina kaffeförberedelser! Det var det!

20 minuter yoga ger 57 poäng kan jag meddela, nu har även mina andra kollegor börjat att logga aktiviteter. Det ska bli roligt att "tävla" lite.

Från och med imorgon blir jag gräsänka i två dagar, Matthias ska nämligen åka till Bourgogne i två dagar med en kompis för att fotografera övergivna byggnader.

Jag kan inte påstå att jag tycker att det är särskilt roligt att krypa omkring i övergivna fuktiga gamla ruiner för att fotografera nu på vintern. Då vill jag hellre mysa inne med en bok och lite te eller en god kaffe med perfekt mjölkskum!

Till helgen hoppas jag att vi kan åka till IKEA och köpa ett eller kanske båda vitrinskåpen som vi har tittat på och mätt ut. Det är fortfarande ganska tomt på bottenvåningen efter att ekskåpet fick flytta ner till källaren. Skåpen var slut när vi var där senast, jag hade glömt att titta på hemsidan om artiklarna fanns inne...

Jag vill verkligen komma igång och ställa in porslin och annat i ett (eller två) riktigt skåp utan att behöva stapla allt i högar som riskerar att rasa ut varje gång man öppnar skåpsdörren.

Idag kom Lennys julklapp som jag hade beställt den 7:e december, dessutom fanns det 3 leksaker som extra present! Gissa vem som blev överlycklig? Han har ömsom vältrat sig ömsom snarkat hela dagen. Han har inte ens velat att gå ut och kissa. Idag blev det ingen promenad, den tar vi imorgon!

Lenny blir dagens cover-dog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar