tisdag, januari 26, 2021

Kejsarens akupunktör

Idag var jag på min andra behandling hos akupunktören. Idag kändes det som om det brände runt nålen.
Jag fick ligga och vila i nästan en timma innan mottagningens receptionist kom och tog ut nålen.

Vi pratade lite om just hur jag kände mig efteråt och akupunktur i allmänhet. Det visade sig att "min akupunktör" är en riktig kändis.

Han har skrivit 5 böcker och har utövat Paé Roé (där man sätter en nål på en specifik plats på hjässan) i över 25 år. Paé Roé betyder 100 möten och är en strategisk punkt där energier möts.
Där jag numera har en tatuering!

När jag läste vidare så fick jag reda på att Dr Tran Dinhs farfar var Bảo Đạis läkare. Bảo Đại var Vietnams siste kejsare.
Nu kanske jag måste buga när jag kommer till hans mottagning på fredag. 😆

Efter behandlingen kände jag mig också väldigt trött, jag hade helst gått och lagt mig med en gång!

Innan jag åkte hem gick jag en snabbis till Monoprix för att köpa Cottage Cheese eller keso som det heter egentligen. Jag fick en oemotståndlig lust att äta keso i helgen och jag hittade det inte någonstans, men jag visste att det säljs hos Monoprix.

När jag var liten kallade jag det för snö på smörgåsen som jag fick hos min mormor. Det var så gott, men det smakade inte alls lika gott hemma hos mamma och pappa...

Sen gick jag en tur till Fnac för att köpa Dr Tran Dinhs bok som jag hittade. Jag har redan läst hälften, det är verkligen intressant.

Innan det mulnade på var soluppgången så fin och det kändes nästan som vår i luften även om det var iskallt ute!

Dagens bild är från tågstationen i Taverny när jag väntade på tåget i morse!

2 kommentarer:

  1. Spännande! Han låter ju helt klart kvalificerad :).
    Keso är gott ja - fast jag är lite periodare med den - har svårt att tänka ut vad den ska kombineras med. Det kan vara gott med fruktkompott eller nåt men det äter jag inte så ofta.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag kan lugnt säga att jag litar på honom!
    Jag är också periodare med keso, jag äter det inte på någonting annat än rågbröd i stort sett. Kanske ska jag försöka mig på polska pierogis, det längtar jag efter!

    SvaraRadera