söndag, januari 31, 2021

Champagne och paljetter

Champagne blev det idag men inga paljetter, nån måtta får det väl ändå vara!
Det har varit lugnt och skönt, På Spåret till frukost, hänga och vika lite tvätt, baka en kladdkaka till eftermiddagsfikat med Matthias föräldrar, jag lyxade till det med lite vispad grädde så att det skulle bli lite festligare.

Champagnen hade legat i kylen en hel vecka så den var kall och redo att avnjutas!

Vi hade inte träffats på ett par veckor eftersom de var i Chamonix (jag var så rysligt avundsjuk) och hälsade på vänner och sen var Mister Matthias ute på urbex så det var roligt att ses igen.

Det blev kaffe och champagne och kladdkaka och en massa tjôt!

Vi åkte hem efter ett par timmar, man måste ju hem innan utegångsförbudet! Sen har vi tittat på det sista avsnittet på säsong 4 av Homeland.

Det regnar igen och är ruskigt och lite kallt så vi är alla tre ganska slöa.
Jag tänkte ta en yoga lektion online för att sen sitta ner och äta lite värmande soppa.

Imorgon är det dags för en ny vecka, februari månad here we come!

I eftermiddags visade Matthias mamma en snood (eller schnood som Matthias säger) som hon har stickat i ett underbart garn!

Jag tyckte den var jättefin och då fick jag den, så mjuk och go, snooden, då inte Matthias mamma, ja hon är mjuk och go hon också men jag har inte tänkt att bära henne runt halsen direkt!
Nu måste hon sticka sig en ny... 😀

Det får lov att bli dagens bild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar