torsdag, januari 28, 2021

Har den äran fröken

Jäpp det är faktiskt min födelsedag idag! Jag börjar närma mig 50-strecket med ganska stora steg och små marginaler och det känns både skrämmande och bra!

För sju år sen firade jag med en väninna i New York, det var en fantastisk resa. På min dag (hon fyller två dagar efter mig) valde jag frukost på en diner, besök på Guggenheim, middag på en koreansk restaurang, Do Hwa, som ägdes av Quentin Tarantino. Restaurangen är tyvärr stängd nu.
Som avslutning på kvällen blev det jazzkonsert på Dizzy's Club med utsikt över Manhattan! Jag skulle gärna besöka New York igen!

I år firar vi i Taverny med ledig dag för hela familjen, smörgåstårta och champagne.
Tvära kast men det känns fint att ändå kunna fira min födelsedag utan sjukdom och annat skräp!

Vi var och lämnade in bilen på service i morse, sen gick vi hem, det är ungefär 4km. Lenny fick följa med och han har snarkat i korgen sen vi kom tillbaka, det blir i runda slängar 3-4 timmar, med ett par turer i trädgården.

Vi fick tillbaka bilen strax innan 18:00, då vi gick de 4km tillbaka för att hämta den, så vi fick hålla oss hemma idag, men det gör egentligen inte så mycket för inga restauranger är öppna och bara åka till ett köpcenter är ju inte vad vi gillar.

Jag passade på att börja mitt nya år med Adriens Birthday Yoga! En renande yoga för att släppa allt gammalt mög inför det nya året.

Det har inte vart något roligt väder så vi har myst inne, druckit lite kaffe med mjölk och stickat (jag), läst lite i Dr Tran Dihns bok och tittat på serier. En dag då man verkligen får lov att inte "göra" något särskilt!

På tal om mjölk och den oumbärliga mjölkskummaren, alltså jag är på god väg att bli en halvprofessionell barista, som bara gör kaffe med mjölk då.
Jag har börjat att försöka få till såna där fina mönster som de riktiga baristorna gör, blommor och allt möjligt... Hittills har jag lyckats få till en lök-liknande historia när jag ville göra en blomma. Men skam den som ger sig!

Nu har vi ätit smörgåstårtan och druckit upp champagnen. Jag sitter och är mycket nöjd med min dag.

Dagens bild blir på champagne i mitt glas! Skål!

6 kommentarer:

  1. GRATTIS på födelsedagen!
    Min mamma sa alltid..."-Att fylla år är så roligt, motsatsen är ju inte så kul..." och det är ju helt sant ;).Vackert foto på dryck i fint glas. Men är champagnen så gul i verkligheten?? Det kanske är en speciell sort? Jag har aldrig sett den färgen. SKÅL :D! /Annika F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika!
      Din mamma hade absolut rätt!! Jag har ändrat ljuset i bilden och puffat på färgerna lite så champagnen är inte riktigt så gul i verkligheten, men nästan. Vi dricker sällan champagne och när det är våra födelsedagar så önskar vi oss en flaska, eller i detta fallet en halv flaska, för vi dricker aldrig upp en hel så det är bara dumt att köpa en hel flaska. Då föredrar vi att köpa en lite dyrare sort som vi båda tycker är den bästa utan att för den sakens skull köpa Ruinart eller Louis Roederer som kostar skjortan och som vi säkert inte skulle kunna uppskatta till deras rätta värde.

      Radera
  2. Grattis på födelsedagen! Låter som en trivsam dag - fast blir bra när man får fira med annat än hemmafest igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika, jo det var trivsamt utan stoj och stim men som sagt jag firar gärna med en god middag tillsammans med nära och kära snart! Tills dess håller vi avstånd och breathe lots of love'in and breathe lots of love out!

      Radera
  3. Grattis ! Vilken mysig födelsedag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var en dag då jag funderade lite extra på allt jag har att vara tacksam för och hur jag vill att det nya året ska se ut.

      Radera