söndag, januari 10, 2021

Inte Tjugondag Knut

Jag ville inte vänta till Tjugondag Knut för att dansa ut julen, jag fuskade till det 3 dagar innan.
Nu hade jag inte särskilt mycket julpynt uppe så det gick snabbt att städa undan.

Jag gick ut ganska tidigt för att handla grönsaker och tog en sväng till blomsterhandeln. Mina hyacinter ringer verkligen på sista versen men det fanns bara gamla halvdöda julgrupper för -30% men jag ville ha något lite mer vintrigt. Det får vänta lite.

När väl solen tittade fram tittade den fram rejält. Jag kunde inte bara sitta inne utan jag tvingade med Lenny ut på en promenad till.
Idag blev det inte skogen utan en lite kortare runda. Lenny var en riktig surgubbe innan jag fick på honom selen men sen blev det fart på honom minsann.
Jag tror att vi hade lite träningsvärk båda två så vi tog det lugnt.

Efter promenaden blev det en lätt lunch för mig och ett torkat kycklingbröst för den lille. Han hade gärna velat ha flera men det blev det ingenting av!

Jag tittade på veckans avsnitt På Spåret och sen gjorde jag middag. Jag hade lovat Matthias en Galette des Rois med cider för han tyckte att den som jag gjorde till hans jobb var den godaste han någonsin ätit.

Jag har tagit två yoga lektioner eftersom jag inte hann med lektionen igår. Det känns i benen och ryggen att jag har kickstartat kroppen med flera promenader och yoga varje dag, jag känner mig lite mör, det tror jag att Lenny gör också.

Imorgon är det redan en ny vecka med nya möjligheter. Jag har min utvärdering på jobbet på tisdag. Det kommer nog att gå bra för jag har minsann jobbat bra förra året! Så det så!

2 kommentarer:

  1. Väldigt vackert foto med frosten och de olika strukturerna!!
    Vi hade ju också extremt begränsat med juldekorationer i år men har ialalfall ställt undan adventsstaken och när jag kom hem häromdan hade S. tagit ner granen (skönt att slippa göra det...). Jag väntar fortfarande på att mina amaryllisar ska blomma - köpte dem för sent i år. Nu är de på gång och jag tycker de funkar lika bra nu som under helgerna!
    Hoppas det blir positiv jobbutvärdering! Låter som du inte har något att oroa dig för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi skulle precis gå över vägen men så blev det rödgubbe och jag tittade ner på marken och där var den, dagens bild! :o)
      Jo det blev en positiv utvärdering med vissa förbättringsområden. Chefen börjar att bli mer och mer krävande det har väl blivit lite för positivt de senaset åren! ;o) Men det är ju alltid intressant att bli bättre på vissa saker.

      Radera