måndag, januari 25, 2021

Vecka 4

Tiden bara rusar iväg, vips är det en ny vecka!
Idag var det jag som fick skäll för att jag inte stod redo med koppel och sele klockan 12:00!
Lenny börjar att skälla 11:45 och eskalerar i volym och spm (skall per minut) ju närmare vi kommer 12:00. Går vi över tiden blir han sur!

Solen skiner idag och det var skönt att gå ut och röra på benen. Inget ont i ryggen idag vilket är toppen. Akupunktören skall besökas imorgon igen. Jag ser framemot det!

Solen skiner väl lite mindre angående COVID-19 läget i Frankrike. Det börjar lukta lite nedstängning igen. Vi har mellan 15000 och 20000 nya fall om dagen och även om inte beläggningen av IVA platser är mer än 60% så ser det väl inte sådär jättebra ut.

Jag har börjat att sticka igen efter ett jul och nyårsuppehåll, det ska bli en kortärmad tröja till mig själv tänkte jag. Kan bli bra, kan nlir skit, vi får se!

I Bessancourt där vi gick på promenad idag, Lenny och jag, har man sprejat på alla trottoarer med (o)jämna mellanrum: Port du masque obligatoire; ansiktsmask, som rattmuff, på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar