torsdag, januari 07, 2021

Stillastående

Det känns som om jag trampar vatten, jag kommer ingenstans och det är samma vatten som omsluter mig.

Tumult (i milda ordalag) i USA, nedstängning i Europa och Kanada, COVID-19 viruset sprider sig ännu snabbare och till fler människor, vaccineringen går alldeles för sakta i Frankrike, ...
Eländes elände! Trist, men jag ska väl inte klaga egentligen! Det finns mycket att vara glad för också.

Solen har tittat fram lite grann under eftermiddagen, då känns den blöta yllefilten med ens lite lättare att släpa omkring på.

Tyvärr kom min migrän tillbaka idag, vilket får mig att fundera på om det inte kan vara hormonrelaterad migrän, jag börjar ju bli lite till åren kommen så det är väl inte helt omöjligt men då blir det värre att behandla...
Hursomhelst, inte ska man väl oroa sig i onödan, jag hoppas att akupunktören Maurice kommer till undsättning och tills dess knaprar jag migrän piller... 😟

Lenny fick paus ifrån promenaderna idag, han såg glad ut faktiskt, och jag passade på att göra en purjolök och ost (comté) paj till middag, så kan jag njuta av ett bad efter jobbet och bara svänga ihop en sallad innan vi äter.

Jag träffade ett par vid stationen klockan 18:00, han hade sett min annons och ville ha lite kefir gryn.
Jag hade äntligen kommit ner i lite drygt 400g efter alla gryn som jag har gett bort innan jul men de har väl förökat sig igen skulle jag tro.

Idag bjuder jag på Lennys luddiga tassar med liiite för långa klor (det jobbar vi på) för att pigga upp i vintermörkret! Svårslaget, jag vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar