tisdag, januari 12, 2021

Den 12:e januari

Idag regnar det i Taverny och vi har öppnat mästerskapen i "skaka rumpan 2021" med mina arbetskamrater.

Vi har skapat ett konto på en sida där vi kan logga våra olika aktiviteter och där vi kan dela dem för att peppa varandra till att röra på oss mer.

Vi jobbar ju alla på olika håll så det ska bli roligt att se!

Jag drog igång hårt med en timmes promenad med Lenny, 211 poäng. Min chef leder med 969 poäng men han hade redan tjyvstartat för ett par dagar sedan!
Lite senare ikväll blir det yoga, undra vad det ger för poäng! 😂

Min jobbutvärdering gick bra, vi var överens om nästan allt. Tur för chefen det!

Idag pratas det mycket om utegångsförbudet klockan 18:00 som har utvidgats till ytterligare två departements / landskap.
Det lutar väl åt att vi kommer att få samma bestämmelser i Paris regionen också fr.o.m. nästa vecka.
Jag ska in till Paris två dagar nästa vecka, tisdagen till jobbet och på fredagen till akupunktören. Vi får se hur det fungerar!

Innan min utvärdering tog jag mig en liten hutt i form av ett likörfyllt chokladpäron. Dutch courage heter det väl, fast jag var inte alls orolig, det var mest för chokladens skull! Det får bli dagens bild!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att huvudvärken försvinner efter ditt besök hos akupunktören!
    Och fin bild - blått och guld är vackert ihop :). /Annika F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, det hoppas verkligen jag också! Håll tummarna för mig!

      Radera