lördag, januari 02, 2021

Efter frosten

Idag vaknade vi upp till en frostig trädgård, så vackert! Veckans kallaste dag än så länge.

Snart är det slut på ledigheten och tillbaka på jobbet. Jag har tagit ett beslut och känner mig trygg i det.

Vi har passat på att handla idag, jag har tänkt ut lite middagar att laga i veckan. Vi åkte till Lidl för att köpa champagne som vi smakade hos Matthias föräldrar över jul, men champagnen var slut...

Den här veckan tänkte jag laga cannelloni med ricotta och spenat, purjolökspaj med comtéost, empanadas och majssoppan som ni fick receptet på under den gröna veckan här på bloggen. Kanske får jag tummen ur och gör mina vegobullar som skulle ha lagats på nyår.

Vi passade även på att ta en promenad i skogen med Lenny, oj, oj, oj, han såg ut som en kalv på grönbete och skuttade omkring i alla lerpölar mer eller mindre frusna och hälsade på alla hundar som vi mötte.
Jag är så glad att han tycker att det är roligt att gå på promenad nu!

Jag började även Yoga With Adrienes 30 dagars yoga program som heter Breath. Det gjorde underverk med min nacke så jag hoppas att yogan stävjar migränen tills jag hittar en duktig akupunktör.

Man vill ju inte gärna ta vilken akupunktör som helst, jag vill ju inte gärna må sämre efter! Kanske lite trångsynt av mig men jag föredrar att få en läkare rekommenderad.

Annars har det varit en lugn dag med lite aktivitet.

Dagens bild blir från skogen vid Godard dammen i solskenet som försvann snabbt som ögat! Dammen hade en isskorpa som Lenny gärna ville utforska. Jag älskar den här platsen!

2 kommentarer:

  1. Låter som en supergod god middag och en fin promenad! Här blir det surdegsbaserad pizza med räkor och ananas. Jag kom på att jag måste sätta degen nu om det ska bli någon middag :).
    Jag gillar såna där 30- eller 40-dagarsutmaningar! Det kan ge lite skjuts i ens dagliga rutiner tycker jag och hjälper det mot din migrän och spänningarna så är det ju ett extra plus. Hoppas du hittar en bra akupunktör!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte vara djärv och starta en surdeg idag! Jag gillar verkligen Adriene, hon har en väldigt enkel förhållning till yoga även om jag själv gillar allt som har med chakra, kristaller och rökelse att göra. Med Adriene känns yoga så enkelt och man får en kalender med dagliga lektioner som följs via YouTube. Toppen!
      Jag har kollat upp en akupunktör som har migrän och utmattning som sin specialitet och har diplom från den medicinska fakulteten för akupunktur i Frankrike. Det låter betryggande. Tänkte beställa tid där nästa vecka eller veckan därefter.

      Radera