lördag, januari 16, 2021

Lugn & ro

Idag har det blivit en vilodag här hemma! Vi behöver inte handla men vi har varit på ett fullsmockat IKEA och roffat åt oss ett av de tre vitrinskåpen som fanns. In och ut på mindre tid än det tar att måla tånaglarna. Det som tog längst tid var att vänta på hjälp från en person på hyll- och skåpsavdelningen, det blir ju lätt kö framför disken på de olika avdelningarna.

Jag hade kollat att det fanns i lager så nu ska vi (jag) bara skruva ihop det och få ett förvaringsutrymme uppsatt den här helgen!

Det snöar över Paris och Ile-de-France idag, trädgården ligger inbäddad i ett tunt täcke av snö och jag är överlycklig!
Tyvärr verkar det ha övergått i regn såhär på eftermiddagen.

Vi var ut en en promenad i skogen, medan vi andra två gled omkring på snön hoppade Lenny obekymrat vidare uppför backen som om inget hade hänt. Vi träffade på ganska många människor, med och utan hundar. En stor jakthund började att leka med Lenny. De lekte tafatt, eller jakthunden gjorde det, Lenny rultade mest efter för att få lukta den andre i baken. Misslyckat försök, men sprang, det gjorde han!

Efter ett varmt bad med grapefrukt badbomb från The Body Shop så har vi (teamwork på högsta nivå) skruvat ihop vitrinskåpet, utan att bli ovänner och dessutom blev det verkligen jättebra!! Jag är så nöjd. Imorgon ska jag diska av och plocka in mina glas och min porslin!

En mycket bra lördag skulle jag säga!

Dagens bild blir på snön som föll på den lilla stigen bakom vårt hus. Fjuttigt snödjup kan tyckas men här tar man var man får serverat!
Imorgon är nog allt borta tyvärr...

2 kommentarer:

  1. Visst är det vackert med snö! Fin bild. Bor ni i eget hus/villa eller i lägenhet? Här i Stockholm har vi fått en hel del snö nu och i går var det faktiskt ganska så kallt med flera minusgrader. Barnen åker äntligen pulka i backarna och har så roligt :D! Hoppas att snön får ligga kvar ett tag nu... Vad roligt att skåpet blev så bra :). /Annika F

    SvaraRadera
  2. Jag älskar snö, har alltid gjort det! Vi bor i ett hus, eller villa kanske det heter, som vi köpte 2016 när räntorna började att gå ner! Det blev naturligt att vi köpte här i nordvästra delen av Ile de France eftersom Matthias familj och vänner bor här. Mina vänner är spridda över hela världen men de flesta som bor i Frankrike bor faktiskt ganska nära där vi bor nu. Dessutom är priserna mycket mer humana i denna delen av Ile de France. För att köpa hus i Paris måste man vara mångmiljonär med goda kontakter, det finns nästan inga hus / villor att köpa inne i Paris.

    SvaraRadera