lördag, december 23, 2017

Arton

Första dagen på jobbet efter semestern, det kändes bra, det var kul att träffa kollegorna igen. Det som inte var särskilt roligt var att släpa sig upp ur sängen klockan 06:00.

Jag klarade av att skanna av alla mina 350 mejls innan dagen var slut.
Det verkade som om allt hade gått som det skulle under min frånvaro.
Det hade inte hänt särskilt mycket men det fanns inget som väntade på mig heller. Skönt!

Vi hade Secret Santa på jobbet i år igen, men jag hade bestämt att inte vara med. Av princip lägger jag ner tid på att hitta en passande julklapp till personen vars namn jag har dragit, jag kollar med hens kollegor om jag inte känner hen. Det har de som dragit mitt namn inte gjort de två åren jag var med så i år bestämde jag att inte vara med. Det följer liksom med mitt beslut i att föra en mer hållbar livsstil med zero waste.
I och för sig hade de flesta valt en julklapp med omsorg men det var en person som fick en trädgårdstomte...

Idag den artonde december är jag tacksam för mitt arbete och min "karriär". Det har inte alltid varit lätt men jag har kommit till en plats i arbetslivet då jag vet vad jag är värd och att jag är en bra kollega och medarbetare. Däremot behöver jag lära mig att säga nej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar