måndag, december 18, 2017

Femton

Jag tänkte på att jag borde gå till banken precis innan jag somnade på torsdagskvällen.
Jag ringde min bankrådgivare och det visade sig att det var mycket enklare att gå in på banken direkt istället för att göra det över internet. Jag var tvungen att skriva under ett papper.

Sagt och gjort jag promenerade bort till banken och fixade till pappret.
Vid 13-tiden skulle vi träffa mammas kompis Birgitta för en fika.
Fika är en företeelse alldeles för underskattad i Frankrike, eller utanför Sverige i allmänhet.

Innan vi gick hem för att slappa och äta quornbullar med rödbetssallad (jag) och vegetarisk texmex (mamma) gick vi och handlade på ICA. Matthias blev alldeles galen i nougat när vi var i Sverige senast. Han åt och åt och åt. Självklart skulle jag köpa med mig ett par bitar. Mamma kom på den fina idén att köpa baknougat, det är ju exakt samma sak bara i en större förpackning!

Vi hann också med lite glögg, pepparkakor med grönmögelost och två skraplotter.
Vi vann inte de "utlovade" 25 miljonerna men vi skrapade hem två nya lotter!

Idag den femtonde december är jag tacksam för fika finns! Tänk en kaffe med varm skummig mjölk och bredvid på en tallrik ligger en ljummen färsk kanelbulle med pärlsocker och bara skriker: ÄT MIG, ÄT MIG! Fika alltså, här snackar vi Nobelpris eller Polarpris eller vad-som-helst-pris till den som har uppfunnit fikan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar