tisdag, december 26, 2017

Tjugotvå

Äntligen den sista arbetsdagen på året! Jag har sett framemot att vara ledig länge, länge... Jag gillar mitt jobb men det här året har varit väldigt stressigt, som 2016 också var. Det måste det bli ändring på!

Jag hade frågat min chef om jag kunde jobba hemifrån och det kunde jag självklart göra.

Vi har en liten tradition varje jul då vi går ut på en promenad för att kika på ljusdekorationerna i ett kvarter i Bessancourt där man verkligen sätter upp alla ljus som finns. Efter jobbet och middagen så gjorde vi slag i saken och trotsade duggregnet.

Det finns två hus som har hela trädgården full av dekorationer och när jag säger hela trädgården menar jag verkligen HELA trädgården.

Det är ganska kitschigt men jag gillar det och det är roligt att titta på alla detaljer.
Dessutom får vi en fin promenad på 5km och Lenny blir glad.

Idag den tjugoandra december är jag tacksam för att vi bor på landet och att man kan gå ut och ta en promenad i stort sett när som helst utan att vara orolig för att träffa på skumma typer och att hunden kan springa lite lös och sniffa. Det finns gräs och träd och en hel skog som man kan njuta av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar