fredag, december 01, 2017

The night shift

Jag försökte att ta det väldigt lugnt i onsdags för att orka jobba natten igenom. Efter en morgon av jobb hemifrån la jag mig för att sova lite. Precis när jag höll på att somna började Lenny skälla som en galning...
Det var Papy Maurice som kom för att sätta upp dörrhandtagen på nedervåningen.
Efter att ha pratat lite med Maurice försökte jag att lägga mg igen. Det var omöjligt att somna. Jag gick upp och tjôtade lite lite mer med Maurice.

Vid 16:00-tiden gick jag ut för att inhandla lite fika till natten, jag passade på att köpa en tandkräm utan fluor till Matthias också. Han gillar inte min fasta tandkräm.

Jag åkte iväg med 19:31 tåget och var framme utan större problem strax innan 21:00.

Tiden gick faktiskt fortare än förväntat och vi hade inte tråkigt. Jag var inte särskilt trött heller, inte förrän klockan blev 06:00.
Testet gick inte alls som förväntat, men det är ju det som test är till för. Nu måste vi bara förstå varför inte testet gick som det skulle.

Vi gick från jobbet strax innan 07:00, då var jag däremot helt slutkörd.
Jag kom hem och kunde lägga mig i sängen vid 08:30. Det har aldrig varit så underbart att lägga sig i sängen! Herregud var jag var lycklig i det ögonblicket.
Jag somnade på 3 sekunder, hörde knappt Matthias som gick upp och duschade.
Jag sov till 10:15 då Lenny tyckte att det var dags att skälla som en galning igen.
Jag gick ner och skällde på honom sen gick jag upp och tryckte in två öronproppar och sov två timmar till.

Dagens bild är lite "redrum" från jobbet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar