söndag, december 17, 2017

Fjorton

Redan torsdag, tiden går så snabbt men samtidigt också så långsamt...
Jag hade bestämt en fika med mina kusiner men innan fikan ville mamma och jag ut en runda på stan för att köpa ett par julklappar till Matthias mamma och till Matthias. Jag ville se om Mandelmanns hade möjligtvis gett ut en bok också...

Vi hittade en fin tröja till Matthias, försäljaren ville väldigt gärna också "pracka" på oss ett par Zlatan kalsonger men jag förklarade att i Frankrike till skillnad från Sverige ger man inte bort underkläder såvida det inte är till sin fru eller man. En svärmor ger inte bort kalsonger i julklapp till sin svärson...

Dominique ska få ett par produkter från Löwengrip CC och en halsduk med leopard mönster. Det tror jag att hon blir glad för.

år föreslog jag att Matthias syster, hennes man, Matthias och jag inte byter julklappar. Dels för att vi egentligen inte behöver något och inte de heller och sen så är det svårt att hitta på till någon som har allt.

Jag föreslog att vi skulle göra något tillsammans med barnen och hundarna istället. En söndagsutflykt med picknick vid havet, eller ett besök i en stad inte så långt härifrån...

Matthias syster tyckte att det var en jättebra idé. Jag tror de var ganska lättade också för att inte behöva stressa runt och leta efter något som passar oss.
Vi har naturligtvis köpt något till barnen. Tvättbara ritblock, vi tänkte också köpa ett spel som hela familjen kan spela tillsammans, om vi hittar något roligt.

Med mamma hade vi köpt vegetarisk färs för att göra panadillas och ha fredagsmys en helt vanlig torsdag.

Idag den fjortonde december är jag tacksam för att jag följde min instinkt och vågade sluta äta kött och fisk.
Det är ett av de bästa besluten jag har tagit i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar