lördag, december 30, 2017

Tjugonio

Fredag, min sista semesterdag detta året! Jag har nästan, nästan städat färdigt på mitt kontor. Det är ett par pappershögar och en kartong med fotografier kvar att gå igenom.

Rummet känns så stort nu, man kan till och med ställa in en säng om vi skulle ha fler än två gäster samtidigt, eller två som inte kan sova i samma säng.
Det kommer att bli ännu finare när vi målar om nån gång nästa år förhoppningsvis...

Jag var och lämnade in lite saker till försäljning på en second hand butik som ligger en by bort från Taverny. Det tar 30 minuter att gå ungefär.
Jag hade med tre klänningar från Desigual som är knappt använda men tjejerna vile inte ta emot dem för de säljer inte... Jag blev ganska paff!
Det som jag trodde att de skulle ta emot tog de inte emot och det som jag inte trodde skulle funka tog de emot! 

Det blir inte några pengar att tala om men grejerna blir iallafall återanvända!

Senare på kvällen kom Matthias hem och vi åkte för att köpa champagneglas och han ville absolut ha en diskokula att hänga i taket.
Vi köpte 12 billiga champagneglas och 12 billiga vattenglas för fester. Då har vi tolv av allt så nu kan det bli partaj!

Vad diskokulan anbelangar så blev det ingen... För dyrt och för taskig kvalitet.

Idag den tjugonionde december är jag tacksam för att vi har en second hand affär nära oss där det finns ett helt gäng märkeskläder. Jag hittade ett par skor och en kjol när jag var där men jag behöver inget nu... Jag försöker att bli av med grejor istället. Nu måste jag bara se vad jag kan göra av mina 3 Desigual klänningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar