onsdag, december 13, 2017

Nio

Så var det äntligen dags. 13:45 skulle flyget mot Landvetter ha gått, men det var kallt och lite snö så när jag kom till Charles de Gaulle efter att ha sagt hejdå till Papy Maurice och pojkarna så annonserades mitt flyg ut 14:10. Vi hade ju naturligtvis åkt lite tidigare så jag checkade in redan 11:45.

Efter ett tag annonserades flyget ut klockan 14:55, då var risken mycket stor att jag inte skulle hinna med bussen som jag hade biljett till klockan 17:40.
Jag pratade med mamma för att fördriva tiden och för att berätta att hon inte behövde komma till Resecentrum klockan 18:10.

Flyget blev försenat till 15:30, det var en stackars utvisad person från Irland, planet kom från Dublin, som polisen på Charles de Gaulle inte mötte upp som försenade flyget ytterligare.
När vi väl satt på planet gick allt som smort. Jag satt jämte en kinesisk tjej som jobbade oförtrutet på sin dator och förbrukade näsdukar och torrsavetter till datorskärmen medan jag läste Zero Waste France bok.

När vi landade på Landvetter så hade naturligtvis bussen till Borås gått så jag köpte en ny biljett till bussen som skulle avgå klockan 19:00.
Jag hade ju beställt snö till min ankomst och den började falla redan på lördagskväll.
Det kändes fint att vara tillbaka i Sverige igen, jag behöver en liten paus för att samla ihop mig och få ny kraft!

Idag den nionde december är jag tacksam för snön som faller. Som jag har längtat efter dig! Du bäddar in allt i ditt täcke och lyser upp december mörkret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar