söndag, december 03, 2017

Två

Den andra december, Papy Maurice hade bestämt tid med sonen, eller bestämt tid, han sa att han kommer hem till oss klockan 9:00...

De skulle iväg till byggvaruhusen för att köpa den nya innerdörren till badrummet. Den gamla var av tvivelaktiga mått så vi bestämde att sätta dit en bredare.
Det är tur att Matthias pappa kan göra jobbet åt oss, dels för att han är väldigt noggrann, han ger också råd och sen så är han inte dyr i drift! Vi lägger kräm på hans födelsedagspresent och julklapp för att säga tack. Annars får vi inte skämma bort honom.

Under tiden de var på shoppingtur bakade jag pepparkakor och lyssnade på julmusik.
Jag hann knappt baka ut en fjärdedel av degen innan de kom tillbaka, sen lagade jag lunch.

På eftermiddagen när Papy Maurice hade åkt hem julpyntade jag. Eftersom jag ska till Sverige nästa vecka pyntade jag lite extra. En del tomtar fick komma ut ur kartongen men inte alla... Jag har ju en vecka hemma i huset innan det är jul så jag hinner pynta färdigt.

Vi fortsätter med tacksamhet här idag också... Idag den 2:a december är jag tacksam för min familj, den jag fick när jag föddes och den jag har fått under min tid i livet.

Min födelsefamilj är inte stor men för mig finns ingen bättre! Den andra familjen är stor och brokig och fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar