måndag, december 25, 2017

Tjugo

Efter jobbet i onsdags hade jag tid hos Anaïs för att få behandling. Jag har gått hos Anaïs i snart 4 år och ryggen blir bättre och bättre. Jag har knappt ont alls och jag har heller inga migränanfall längre.

Det hela började med att jag vaknade i december 2013 av att jag var lite stel i ryggen: "Äh lite ischias bara..." tänkte jag. Matthias och Lenny skulle komma till mig för adventsmiddag, vi hade precis börjat träffas.När jag satte mig vid frukostbordet för att lösa Melodikrysset kände jag att jag behövde nysa och samtidigt visste jag att skulle jag nysa skulle jag få ryggskott... Vilket dilemma... Jag nös och tillbringade större delen av december i krypande ställning.

Lenny och Matthias kom inte på besök och jag låg på soffan hela den helgen.

Hursomhelst, Anaïs mottagning är väldigt trevlig, det är lugnt och skönt och man får alltid en kopp te eller lite vatten om man vill ha.

Jag bjöd på ett litet smakprov från en julklapp som min kompis Julie hade gett mig. Min första zero waste julklapp: hemgjorda honungskarameller i en glasburk! Jag blev riktigt rörd, dessutom hade Julie bränt sig ganska illa på fingret när hon gjorde dem. Stackar'n! Det blev en succé! Karamellerna är jättegoda och man kan sockra sitt kaffe eller te med dom!

Idag den tjugonde december är jag tacksam för att jag lärde känna Mya 2010 då hon var nyuteximinerad kiropraktor. Hon presenterade Anaïs och mig för varann och Anaïs räddade bokstavligen livet på mig. Tack vare hennes behandlingar kunde jag börja löpträna igen och slutföra ett maraton 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar