lördag, december 16, 2017

Elva

Tänk att jag har varit så yr i huvudet, eller kanske bara avslappnad, att jag har vände på dagarna. Jag glömde bort måndagen!
Det hände i och för sig lite mindre den dagen än de andra. Vi skulle « bara » gå och handla på Ica Maxi. Sen skulle vi ju ta det lite lugnt också för resan till Varberg stundade ju på tisdagen.

Jag blir alltid lika fascinerad när jag går in i svenska mataffärer, det finns så mycket (det finns det i franska supermarché också, men inte samma saker...) grejor som jag skulle vilja smaka på och som jag undrar vad det är!

Sirap och keso och godisar som jag inte har ätit på jättelänge, julmust och nu fanns det vörtbröd, pepparkaka i brödform, kan det bli bättre?
Jag vill helst köpa allt, men det blir ju aldrig så, som tur är!

Jag hittade Mattias Kristianssons bok Välkommen till Vegoriket (jag älskar Mattias Kristiansson, han får allt att verka så enkelt) för 99kr, vilket klipp va?
Under veckan i Sverige blev jag minst sagt väldigt förtjust i Mandelmanns. Matthias (min) vill ju leva så, men jag vet inte om han vet hur mycket arbete det innebär.
Matthias drömmer om ett timmerhus i norra Kanada, där han kan smida knivar (heter det verkligen så?) och sälja... Jag får väl leva på bark och granskott då...

Efter Ica Maxi gick vi hem och myste lite, sen drog jag med mor ut på stan för att « kika » lite. Men det blev inget köpt den här gången heller.

Idag den elfte december är jag tacksam för att jag har fått upp intesset för matlagning och mat i största allmänhet. Jag läser gärna kokböcker och har en liggande på nattygsbordet vid sängen. Jag är också tacksam för vår trädgård. Jag vill prova att odla lite mer saker till våren. Potatis och sallad och så ska jag göra ett nytt försök på tomater. Det blev en totalflopp i år!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar