fredag, december 29, 2017

Tjugoåtta

Jag hade först tänkt att åka in till Paris för att flanera lite, vädret skulle bli fint och jag ville ta lite ledigt från kontorsstädningen men så blev jag lite lat och stannade hemma istället.

Efter ännu mer pappersskyfflande och sorterande gick Lenny och jag ut i det fina vädret.
Det blev en ganska lång promenad och det var jätteskönt ute i solen, det kändes nästan lite som vår i luften.

Efter promenaden fortsatte jag att sortera, tänk att det aldrig tar slut!

På eftermiddagen gick jag till slakteriaffären för att beställa en kapun, eller en kastrerad tupp (låter trevligt va?), till nyårsafton.
Jag har aldrig stekt en kalkon eller kapun heller för den delen och jag tycker det är läskigt att slafsa runt i baken på den med fyllning osv.
Slaktaren kommer att steka och skära upp den så allt Matthias och jag behöver göra är att värma upp den i ugnen innan den serveras.
Den kommer att vara fylld med fågellever som har marinerats i cognac.

Idag den tjugoåttonde december är jag tacksam över det vackra vädret och att jag var ledigt så vi kunde njuta av en promenad Lenny och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar