måndag, december 11, 2017

Fem

Jag skulle egentligen gått på en konferans på La REcyclerie i tisdags. Det finns en journalist som heter Marie Cochard som har skrivit en bok om hennes och familjens äventyr utan (eller nästan utan) kylskåp.
Jag gillade hennes första bok om hur man kan ta tillvara på sina grönsaksskal (heter det verkligen så?) så jag var nyfiken på « Notre aventure sans frigo, ou presque... ».
Hon är duktig och rolig och de första sidorna av boken är jättebra.

Tyvärr blev konferansen med Marie inställd men samtidigt blev jag ganska lättad eftersom jag har varit så trött! Jag är så trött på att vara trött. Jag väntar på lite semester och lite julledighet!

Den femte december är jag tacksam för att jag kan prata tre språk relativt obehindrat och att jag har lätt för att lära mig nya uttryck och jag tror att jag skulle kunna lära mig ett nytt språk. Men det finns så mycket annat som jag också vill göra.
Jag måste nog ta read på vad jag vill göra mest först. Jag har så lätt för att börja alldeles för många saker samtidigt och sen inte avsluta något alls...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar