tisdag, december 05, 2017

Tre

Söndag första advent, jag tog en lång frukost för att tända första ljuset. Matthias fick sova till klockan 10:00 men sen skulle vi åka och hämta veckans handling.

Efter Auchan skulle vi till IKEA för att köpa blockljus och så ville jag ha två hyacinter...
Vi kom ut med 4 blockljus (jäpp...), en "länsstol" till Matthias kontor, en desserte till köket och en julgran... Naturligtvis glömde jag helt av hyacinterna... Som vanligt!

Efter alla morgonens äventyr styrde vi kosan till Matthias föräldrar för en kaffe. Vi hade med oss mina hembakade pepparkakor. 

På kvällen tittade vi på två avsnitt av Stranger Things som vi fastnade för.

Vi fortsätter också med tacksamhetskalendern!
Idag den 3:e december är jag tacksam för vårt hem! Varje dag som vi vaknar i huset är vi glada över att det här huset väntade på oss tills vi hittade hem.
För första gången i Frankrike har jag ett riktigt hus där jag känner mig hemma och det är jag tacksam för!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar