måndag, december 25, 2017

Tjugoett

Sista dagen i Châtillon innan Jul och nyårs helgen!
Nästan inga möten och man känner hur allt stannar till inför Julen.
De franska barnens jullov börjar den 22:a december i år och de flesta kommer att vara lediga tills den 8:e januari.

Jag har bara tagit 3 dagar ledigt, mitt företag stänger den 26:e så då "måste" jag vara ledig. Det räknas naturligtvis av från mina semesterdagar.
Men det gör ändå att jag kan vara ledig tills den 3:e januari. Det ska bli så skönt, jag behöver verkligen lite ledigt efter den här hysteriska hösten.

En av mina kollegor har sagt upp sig för att börja jobba i Filippinerna, vi firade hans sista dag idag.
Jag vet inte om jag skulle vilja börja om från början i ett nytt land idag. Kanske om de rätta förutsättningarna finns...

Idag den tjugoförsta december är jag tacksam för att mina föräldrar har uppfostrat mig till den människa jag är idag. Jag är kanske lite för snäll men i det stora är det bättre än att vara elak.
Jag har lärt mig mycket efter det att jag lämnade Sverige men den innersta nöten i mitt hjärta har min mamma och pappa format.

Min pappa var lite för snäll oftast, lite blåögd också kanske, men en fin människa. Mamma är stark, envis och självständig och låter minsann ingen skita i hennes stövlar (som fransmännen säger) hon är fantastisk. Någon som också har influerat mitt liv mycket är mammas syster och förstås min mormor och morfar! Jag tror att det är viktigt att vara omgiven av goda och rättfärdiga människor för att få en bra uppfostran även om det naturligtvis finns undantag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar